ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد کریمدادی: چشم انداز ۲۵ ساله در مدیریت آب مشهدمقدس ترسیم شده است فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه‌های سطحی فاصله بگیریم
سرخط خبرها

ابلاغ طرح نهایی نوسازی اطراف حرم مطهر تا اردیبهشت

  • کد خبر: ۱۱۵۳۷
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶
ابلاغ طرح نهایی نوسازی اطراف حرم مطهر تا اردیبهشت
درموافقت‌نامه اخیر تمام مباحث مربوط به طرح بهسازی پیرامون حرم مد نظر قرار گرفته‌است
جلسه ستاد راهبردی طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر حضرت رضا (ع) با حضور استاندار خراسان‌رضوی، معاونان وزیر راه‌وشهرسازی و مدیران استانی برگزار شد. با برگزاری این جلسه، به نظر می‌رسد روند طرح بازسازی بافت اطراف حرم مطهر (ع) که مدتی متوقف شده است، با همکاری نهاد‌های مختلف از سر گرفته شود. در این جلسه جمع‌بندی کمیته حقوقی ذیل ستاد راهبردی طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی متشکل از نمایندگان وزارت راه‌وشهرسازی، استانداری خراسان‌رضوی، دادگستری استان، شهرداری مشهد و شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن، با موضوع شاخص‌های کلی حقوق مکتسبه بررسی شد و به تصویب رسید. همچنین مقرر شد پیش از ابلاغ شاخص‌های یادشده برای تعیین مصادیق حقوق مکتسبه، نظر آستان قدس رضوی همدریافت و در مصوبه اعمال شود. پیش‌تر، محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد، در این‌باره به شهرآرا گفته بود: در این جلسه مصوبه چهارجانبه‌ای که میان وزارت راه‌وشهرسازی و استانداری و شهرداری به تفاهم رسیده است، بررسی می‌شود.
آن‌طور که روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی گزارش کرده، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه عصر دیروز گفته است: طرح بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی پیشینه ۲۵ ساله دارد و در روند اجرای آن، برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری باوجود ایجاد حقوق مکتسبه، مشکلات زیادی ایجاد شده است.
استاندار خراسان‌رضوی افزود: در موافقت‌نامه‌ای که به‌تازگی با وزیر راه‌وشهرسازی به امضا رسید، تمام مباحث مربوط به طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی ازجمله نظرات تولیت آستان قدس رضوی، طرح‌های تفصیلی قبلی و حقوق مکتسبه سرمایه‌گذاران مدنظر قرار گرفت.
وی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی به‌صورت جدی از این طرح حمایت می‌کند، افزود: دستگاه قضایی از کسانی که در گذشته پیرامون این طرح حقوق مکتسبه‌ای به آن‌ها تعلق گرفته است، حمایت می‌کند.
رزم‌حسینی با اشاره به مباحث مطرح‌شده درباره حریم منظری حرم مطهر امام رضا (ع) اظهار کرد: باید سعی کنیم با نظر مثبت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مسائل مربوط به پروژه‌های سرمایه‌گذاری پیرامون حرم مطهر رضوی را حل و فصل کنیم.
استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به گزارش‌های ارائه‌شده به شورای تأمین استان با موضوع تخلف، بزهکاری، وجود معتادان متجاهر و آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه بافت قدیمی محدوده ثامن سال‌هاست تعیین تکلیف نشده است، با چنین موضوعاتی روبه‌رو شده‌ایم.
وی از ابلاغ طرح نهایی بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: امیدواریم با ابلاغ این طرح، مشکلات موجود برطرف شده و محدوده ثامن، سامان‌دهی، بهسازی و نوسازی شود.
رزم‌حسینی با تأکید بر اینکه همدلی و تعامل خوبی میان بخش‌های مختلف پیرامون طرح ثامن وجود دارد، افزود: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در خراسان‌رضوی باعث کاهش نرخ بیکاری، کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود شاخص‌های فرهنگی خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->